HEMİMORFİT TAŞI / HEMIMORPHITE /

Hemimorfit, doğada az bulunan ve işlenmesi zor olan çinko ağırlıklı hidratlı silikattır. Sert ama kolay kırılır bir yapıya sahiptir. Kırılımı düzensizdir.

Çeşitli maden yataklarının oksidasyon zonlarında ikincil mineral olarak bulunur. Özellikle kalker kayaların tabakaları arasında veya damarlarında rastlanır. Granit pegmatitlerde de oluşabilir.

Doğada çoklukla ince çubuksu kristaller halinde, bunun dışında da şekilsiz temiz kayalar, lifsi yapılı yumrular halinde de bulunabilir.

Hemimorfit taşı, Kalamin ve Çinko Silikat olarak da adlandırılır. Ancak yanlış olarak Smitsonit taşına da benzerlikten dolayı Kalamin adı verilmektedir.

En bilinenleri mavi, pembe, sarı ve renksizdir. Beyaz, soluk yeşil, gri ve kahverengi renklileri de bulunmaktadır.
İKİZLER ve TERAZİ burçlarında daha fazla yarar sağlar.

Hemimorfit Taşının Faydaları
Ruhsal gelişme ve genişleme amacıyla kullanılmaktadır.

Melekût âlemiyle iletişim kurmaya yardım eder.
Egonun ilim ve irfanla aydınlanmasına ve egoizmin izalesine yardım eder.
Kendini geliştirme ve dönüştürme taşıdır.
Kişinin hem kendisinin hem de diğer insanların saygı duyduğu bir imaj edinmesine yardım etmesi için Allahın Hemimorfit taşını yarattığı inancı hâkimdir. Kişiyi merkeze alır.
Kişisel gelişime yardım eder.
Duyguları ve ruh halini yükseltir, keyiflendirir.
Özgüveni güçlendirir.
Mide bulantısını ve kusmayı giderir.
Hücresel hastalıkların ve hücrelerdeki bozukluğun veya düzensizliğin tedavisinde kullanılır.
Zayıflamaya yardım eder.
Bulaşıcı cinsel (zührevi) hastalıkların iyileşmesine yardım eder.

Hiç yorum yok:

GÜNÜN TAŞI: SİGULİT

Sugilit kristali, kişinin hem fiziksel hem de ruhsal yönden yeniden doğmasını sağlar. Tanrısal sevginin ve bilgeliğin taşıdır. İç dünyanızda tanrısallığı keşfederek güven ve cesaretle dolar, derin bir ruhsal saflığa ulaşarak daha önce yaşamadıklarınızı keşfedersiniz. Bunun ardından ise teslimiyet gelir.

Detaylı bilgi: http://goo.gl/kbWwEv